Tag: geld

  • Corporate innoveren, hoe innovatie wèl werkt

    Corporate innoveren, hoe innovatie wèl werkt

    We zitten in de boardroom op de 43e verdieping. De koffiejuf maakt haar ronde en vraagt of we een handgemaakte latte macchiato gemaakt van Illy-bonen willen. Op het whiteboard staat in een statig handschrift een 9-cijferig bedrag geschreven. Zoveel winst heeft het bedrijf afgelopen jaar gemaakt, legt de CEO uit. Het is zijn wens om…

  • ‘De tijd van grote stappen maken met quick wins is voorbij’

    ‘De tijd van grote stappen maken met quick wins is voorbij’

    Big data. Blockchain. Buzzwoorden waar veel bedrijven mee koketteren. Technologie- en innovatie-expert Danny Mekić twijfelt aan de integriteit van deze borstklopperij en spreekt zelfs van ‘small data’. ‘De komende jaren gaan we het onderscheid zien tussen organisaties die technologieën en innovatie echt in hun DNA hebben weten te krijgen en bedrijven die maar wat aankloten.’…

  • Supercomputer als burgemeester van de Smart City: Hemel of Hel?

    Supercomputer als burgemeester van de Smart City: Hemel of Hel?

    Stel je een wereld voor zonder criminaliteit en zonder files. Een wereld waarin treinen altijd op tijd rijden en waarin armoede alleen nog maar bestaat in de geschiedenis. Er is geen lawaai, nooit afval op straat en je komt nooit meer thuis met hondenpoep onder je schoen. Welkom in de Smart City, de stad waarin…

  • Lezing: Innoveren is de norm, maar zonder normen geen innovatie

    Lezing: Innoveren is de norm, maar zonder normen geen innovatie

    Op vrijdag 14 oktober gaf Danny een lezing in het Kyocera stadion, beter bekend als het ADO stadion in Den Haag. Danny sprak hier op een symposium ter gelegenheid van Wereld Normalisatiedag en het 100-jarig bestaan van de NEN, het Nederlands Normalisatie-Instituut. Het thema van Danny’s lezing was ‘Innoveren is de norm, maar zonder normen…

  • Empeiria 2016: waardeloze organisatie en verwijderde Facebook-klachten

    Empeiria 2016: waardeloze organisatie en verwijderde Facebook-klachten

    Ik ben niet gauw pissig, maar het is de organisatie van Empeiria 2016 gelukt om het bloed onder mijn nagels vandaan te houden. Wat een bijzondere avond had moeten worden met mijn ouders en zusje (en voor het muzikale gedeelte is dat ook absoluut gelukt), is het de organisatie van dit dure evenement (kaarten van…

  • Ritz Carlton en Marriott: vijf- of tweesterren-klantcontact in een digitaal tijdperk?

    Ritz Carlton en Marriott: vijf- of tweesterren-klantcontact in een digitaal tijdperk?

    Het lukt hotelketen Ritz Carlton, het vijfsterrenmerk van het Marriott, iedere keer weer om gasten te verblijden en verrassen. Dat doen ze zelfs zo goed, dat hun gasten veel vaker weer terugkeren naar een Ritz Carltonhotel dan dat gasten doen bij andere vijfsterren-concurrenten. Maar hoe doen ze het digitaal? Niet al te best. Het is…