Danny Mekić is uitgeroepen tot ‘meest succesvolle jonge ondernemer van Nederland’ door het magazine Sprout, een uitgave van Management Team. Ook werd hij door Elsevier uitgeroepen tot één van Nederlands 50 grootste talenten en nam Quote hem op in hun lijst van Nederlandse hoogvliegers onder de 40 jaar. Volgens NRC Handelsblad is hij de meestgevraagde expert uit het bedrijfsleven op de Nederlandse televisie. Dat is hoe de meeste Nederlanders Danny kennen: als technologie-deskundige en succesvolle jonge ondernemer.

Wat veel mensen echter niet weten, is dat hem ook is gevraagd om een internetstrategie te ontwikkelen voor de politie, wat hij met veel succes heeft gedaan. Ook kreeg hij de opdracht van Raj Patel, de voormalige CEO van Exact NV, om Exact Online te herontwikkelen: een online boekhoudoplossing die tegenwoordig door bijna 300.000 bedrijven wereldwijd wordt gebruikt. Danny is niet alleen ondernemer, maar ook innovateur voor grote opdrachtgevers (het woord ‘consultant’ vermijdt hij liever vanwege de associatie met het produceren van papieren rapporten en een gebrek aan tastbare resultaten).

danny-mekic-nick-jue-ing

ING-directeur Nick Jue met Danny Mekić

In de afgelopen jaren bouwde hij niet alleen zijn eigen startups en bedrijven uit, maar werkte hij ook aan de gerenommeerde internetstrategie van KLM, ontwikkelde hij voor PON — de Nederlandse importeur van Volkswagen, Audi, Porsche en andere automerken — een nieuwe toekomstvisie die leidde tot een nieuwe strategie, en hielp hij ING de grote DDoS-aanvallen op hun internetbankieren permanent af te wenden. Ook is hij door de ministers van Economische Zaken en Onderwijs, Cultuur en Wetenschap aangesteld als jongste lid ooit van een officiële Nederlandse adviescommissie.

Danny, door studenten van Fontys verkozen tot ‘gastdocent van het jaar’ en de best beoordeelde docent binnen de leergang Innovatie aan de Nyenrode Business University, behoort inmiddels tot de absolute top en werkt nu samen met zijn zelfopgeleide team onafhankelijk aan succesvolle innovaties voor 40 van de 100 grootste organisaties in Nederland én steeds meer opdrachtgevers in het buitenland. Dat doen we middels een door Danny ontwikkelde methode, die het best te beschrijven is als een combinatie van conceptontwikkeling, adviseren, inspireren én (maximaal) twee dagen per maand actief meewerken in de organisatie van de klant — ondersteund door prikkelende lezingen en workshops, gegeven door de beste sprekers en trainers en bij gelegenheid door Danny zelf.

Nog steeds onderneemt hij en is hij wekelijks te zien en horen op radio en televisie, maar Danny en zijn team staan altijd open voor bijzondere uitdagingen. Neem contact met ons op voor meer informatie, óf als we ergens bij kunnen helpen. We proberen binnen 48 uur contact op te nemen en kijken uit naar je bericht!

Je naam (verplicht)

Je e-mailadres (verplicht)

Je telefoonnummer

Onderwerp

Je bericht

Danny Mekić innoveerde onder andere voor..

  • BDO om, als vier-na-grootste accountancykantoor van Nederland, het grootste bereik op te bouwen op Twitter
  • KLM om de nummer #1 airline ter wereld te worden op het gebied van innovatie & social media
  • Politie Haaglanden een voortrekkersrol te laten spelen op het gebied van technologie & innovatie, met respect voor privacy
  • Exact met de ontwikkeling van Exact Online, inmiddels gebruikt door meer dan 300.000 mensen
  • Randstad bij de introductie van webcare, een nieuwe website en een internationale marketing & innovatie-strategie
  • de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (FIOD) om internationaal toonaangevend te worden in digitale opsporings- en onderzoekstechnieken, met respect voor privacy
  • de ziekenhuizen Radboud UMC, UMC Utrecht, MC Alkmaar en de MC Groep bij het ontwikkelen van een innovatiestrategie en visie op de “patiënten van de toekomst”
  • Robeco Groep NV bij de ontwikkeling van Robeco One en digitale dienstverlening
  • Mediq bij een visie op de toekomst van de apotheek, haar innovatiestrategie en digitale dienstverlening
  • PON’s Automobielhandel bij de ontwikkeling van een nieuwe langetermijnstrategie voor de merken die het bedrijf in Nederland voert, waaronder Audi, Volkswagen, Bentley, etc.
  • de Rechtspraak bij het automatiseren, digitaliseren en innovatiever maken van de rechtsgang
  • de European Broadcasting Union en het Eurovisie Songfestival bij de ontwikkeling van hun website, de online livestream van het evenement en bij het opzetten van betrouwbare, hoge snelheid internetverbindingen, in Estland, Letland, Turkije, Oekraïne, Griekenland en Finland
  • de Kamer van Koophandel bij het 24/7 digitaal beschikbaar stellen van het handelsregister, en de ontwikkeling van een digitale strategie
  • verzekeraars Univé-VGZ-IZA-Trias bij de ontwikkeling van een online strategie
  • Nederlandse Expert Groep BV bij de ontwikkeling van een nieuwe digitale strategie en retailvisie
  • het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) om Innovatieprogramma op te zetten, met daarbinnen een toonaangevend digitaal loket en webcaredienstverlening
  • het Centraal Jusitieel Incassobureau (CJIB) in samenwerking met de Belastingdienst en Logius, bij de ontwikkeling van de eerste versie van de Berichtenbox-app
  • voormalig staatsbedrijf TDF in Frankrijk een innovatieve marktleider te worden
  • Natuurmonumenten bij een online en digitale strategie
  • Sanoma Media Netherlands bij de ontwikkeling van nieuwe verdienmodellen en digitale advertenties
  • FNV en haar zoektocht naar de Vakbond van de Toekomst
  • de Nederlandse Beroepsvereniging van Accountants bij de ontwikkeling van een visie op de Accountant van de Toekomst
  • KPMG, A.T. Kearney, EY en anderen als schaduwadviseur/second opinionist bij grote adviestrajecten op het gebied van technologie, innovatie en strategische herpositioneringstrajecten
  • het Concertgebouw van Amsterdam bij de ontwikkeling van een digitale strategie en visie op het bereiken en aanspreken van jongeren
  • CIO Platform Nederland bij het opleiden van Nederlands’ top-CIO’s
  • Marcel Wanders bij… een geheim project
  • Collin Crowdfund, de snelstgroeiende crowdfundingaanbieder van Nederland, bij de digitale en online strategie
  • de Gemeente Amsterdam bij de verbouwingsplannen voor de Stopera en de introductie van Het Nieuwe Werken

Modellen

Danny Mekić heeft modellen ontwikkeld om innovatie binnen organisaties te versnellen en verbeteren:

  • Young (Advisory) Board
  • Sociale Media “Schijf van Vijf”
  • Psychologische basisbehoeften van internetgebruikers
  • Data, Diensten, Kanalen-model voor innovatie
  • Fastline-model
  • Gouden Standaard van medewerkers