Categorie: Geen Categorie

  • Meerdere wegen leiden naar Startpagina

    Startpagina.nl (onderdeel van de Ilsemediagroep) heeft eerder dit jaar in hoger beroep een rechtszaak verloren tegen de videoverwijs site Startpagina.tv. Volgens het Gerechtshof in Den Bosch maakt de domeinnaam en website Startpagina.tv geen inbreuk op het woordmerk Startpagina.nl. Wat ook interessant is, is de zijdelingse opmerking in het kader van de Handelsnaamwet van het Hof…

  • Elektronisch Patiëntendossier gaat van start

    Dit weekend krijgen alle Nederlanders een brief op de deurmat met informatie over het Elektronisch Patiëntendossier (EPD). Voortaan kunnen huisartsen, apothekers en doktoren in ziekenhuizen informatie over ziekten van de patiënt en de medicijnen die hij of zij gebruikt raadplegen via een beveiligd computersysteem. Het systeem voldoet volgens het ministerie aan de hoogste veiligheidseisen en…

  • De kredietcrisis is pas nèt begonnen

    Nog geen tien dagen geleden werd bekend dat de ING Bank een kapitaalinjectie krijgt uit het steunfonds voor de financiële sector van de overheid. En slechts tien dagen later denken mensen dat het kopen van aandelen weer veilig is. Enkele weken geleden schreef ik in mijn column dat ik zelf weinig merk van de kredietcrisis…

  • Hyves 'not-amused' door commerciële Hyvesbot

    Softwareontwikkelaars Quillbrite en E-vence hebben een applicatie ontwikkeld die kan communiceren met Hyves met als doel het beheren van hyvesprofielen door Hyves-gebruikers met veel ‘vrienden’ (er zijn mensen met meer dan 1000 ‘vrienden’ in hun Hyves-lijst!) makkelijker te maken. Zij rekenen daar abonnementskosten voor, vanaf €19,95 per maand. Het duurste abonnement kost bijna vijftig euro…

  • DE UNIVERSITEIT: ruimte voor talent

    Voor de Aureus Avenir, het faculteitsblad van de economische faculteit van de Vrije Universiteit van Amsterdam, schreef ik een artikel over talent op de universiteit.

  • FD: 112: Wèl spoed, géén politie

    Deze column is geschreven voor het Financieele Dagblad. Veel bedrijven maken geen of heel slecht gebruik van de laatste wetenschappelijke inzichten bij het ontwikkelen van producten en strategieën. Hoe dat komt? Wetenschap kost tijd en tijd hebben de meeste mensen niet, laat staan directieleden die – al dan niet onder druk van aandeelhouders – worden…