Tag: Onderzoek

  • Stemcomputers daahaag!

    Vorige week is bekend geworden dat de huidige generatie stemcomputers die gebruikt wordt bij landelijke en regionale verkiezingen, met de boot mee teruggestuurd worden naar land van herkomst. De actiegroep ‘Wij vertrouwen stemcomputers niet‘, onder leiding van mede-oprichter van XS4ALL Rop Gonggrijp, is in juli 2006 begonnen met het voeren van actie tegen het gebruik…

  • Opinie der helderzienden

    Maurice de Hond is een kei in het peilen van de opinie van Jan en alleman. Dat Jan en alleman niet alleen graag hun mening geven maar ook nog eens over helderzienende gaven beschikken, wordt geheel duidelijk in een artikel van Nu.nl: Nederland geeft de plannen van het kabinet het cijfer 5,1. Dat blijkt uit…

  • Rijk meets rijk, arm niet.

    Vroeger trouwde een arts met een verpleegster, tegenwoordig met een andere arts.  Hoogleraar sociologie Ultee aan de Radboud Universiteit, denkt dat de sociale ongelijkheid aan het toenemen is, omdat in toenemende mate mensen met een hoog inkomen met elkaar trouwen. Tweeverdieners in de upperclass hebben een hoog inkomen dat zij in hun kinderen kunnen investeren. Die kinderen…

  • RTL-peiling: "CDA grootste, SP passeert VVD"

    De verkiezingscampagnes zijn in volle gang! Dat merk je overal: op de televisie en radio, door middel van spotjes, interviews en debatten, maar ook op straat: afgelopen weekend stonden twee politieke partijen te flyeren op het Osdorpplein in Amsterdam. Ik weet nog steeds niet wat ik wil gaan stemmen, ik twijfel nog. Ik heb bij…

  • Fietsen met helm op

    In veel landen moeten fietsers (van een bepaalde leeftijd) een verplichte helm dragen. Gelukkig (!!) is dat in Nederland niet het geval. Ten eerste omdat het straatbeeld ingrijpen zou veranderen, ten tweede omdat je met helm op meer kans hebt op ongelukken, zo blijkt uit een recent onderzoek. Ik kwam dit artikel tegen van Trouw…

  • Klantvriendelijkheid (weer) steeds belangrijker

    Bij Zibb kwam ik een interessant artikel tegen over dat de manier waarop klanten geholpen worden (klantvriendelijkheid) weer steeds belangrijker aan het worden is in de Nederlandse markt. Nu het economisch beter gaat en mensen meer uit te geven hebben zijn mensen weer bereid iets meer te betalen voor vriendelijke, behulpzame medewerkers en klantenservice.