Er moet me toch ècht even iets van het hart.
Heb jij er ook een ontvangen, zo’n gratis oranje envelop van TPGNT Post waarmee je gratis een brief of kaart kunt verzenden? Het bedrijf waar je werkt heeft dan vast de gratis “Service blijft service” post-it briefjes gekregen van diezelfde firma.
Het is mij inmiddels wel bekend dat de TPG Post is overgenomen, de nieuwe naam TNT Post geworden is, hun hoofdkleur Oranje is en ze (er) veel geld (voor) over hebben om dat uit te dragen naar hun klanten. Zo worden alle nieuwe rode brievenbussen die je bijna overal in Amsterdam en andere grote steden aantreft, binnen een paar jaar vervangen door nóg nieuwere oranje brievenbussen.
Maar, Service blijft Service, toch? Ja, dat zou je denken. Maar niet alleen de postzegeltarieven worden binnenkort verhoogd naar €0,44 (reden te meer om nog eens extra te investeren in online communicatie en e-invoicing), ook van die service vind ik niet veel overgebleven. Het is de afgelopen weken twee keer voorgekomen dat er werd aangebeld bij mij, ik nét even niet snel de deur open kon doen (douchen, wc..), en wanneer ik toch opendeed ik een rood/oranje vestje weg zie lopen in de verte, en bij een van m’n buren een pakketje zie liggen voor hun deur.
Zou dat een pakketje voor mij zijn? Vraag ik me dan nieuwsgierig af. Nou, maar één manier om daar achter te komen. De stoute schoenen aantrekken en naar de buren lopen. Maar nee hoor, geen pakketje voor mij, maar voor mijn buurman/vrouw!
Maar ehh.. het was toch zo dat als er niemand thuis is, je pakketje òf bij een van de buren wordt achtergelaten (dus niet voor de deur op straat!), of weer mee gaat naar het postkantoor, opnieuw wordt aangeboden de volgende dag en anders op het postkantoor voor je bewaard wordt?
Blijkbaar had deze postbode niet zoveel zin in het verlenen van service, of misschien is dit wel opgedragen door TPG ehh.. TNT Post. Ik moet er alleen niet aan denken dat mijn pakketje met waardevolle spullen leveloos op straat achterlaten zou worden door mijn postbode…
Geef een reactie