Tag: garantie

  • Digitale Rijksoverheid vraagt om Plan O: Plan Offline

    Digitale Rijksoverheid vraagt om Plan O: Plan Offline

    Heel moeilijk is het niet, om een site of een server plat te leggen. „We weten natuurlijk niet wie de aanval op de sites van de Rijksoverheid heeft uitgevoerd en hoe dat is gedaan, maar het hoeft geen professionele hackersgroep te zijn geweest. Er zijn regelmatig 16-jarigen die in een les informatica horen dat je…

  • Internationaal zakendoen op internet

    Internationaal zakendoen is door internet veel makkelijker geworden. Maar het zorgt ook voor nieuwe dilemma’s. Internetexpert Danny Mekić beantwoordt praktische vragen van ondernemers. Een klein college. 1. Ik heb een Franstalige website gemaakt om mijn producten op de Franse markt te kunnen aanbieden. Maakt het uit in welk land ik de hosting laat verzorgen? Ja! Het…

  • Betalen voor reparatie van kapot product? Zeker niet, maar soms wel

    Collega en studiegenoot Arnoud Engelfriet behandelt in zijn weblog de vraag of er kosten in rekening mogen worden gebracht aan consumenten voor het repareren van een kapot product (binnen de wettelijke garantietermijn), bijvoorbeeld een wasmachine. Engelfriet vindt van niet. De schuld van een kapot product ligt bij de verkoper en de koper mag daar niet…

  • Hoe lang heb je garantie op producten? 1 jaar? of langer? (7:17 BW)

    Je hebt als consument een een minimale wettelijke garantietermijn van zes maanden op producten waarbij de leverancier/fabrikant de bewijslast draagt. De leverancier of de fabrikant mag natuurlijk de garantie uitbreiden of verlengen (tot bijv. standaard 1 jaar, al dan niet tegen betaling). Na de garantieperiode van de leverancier of fabrikant moet het geleverde nog steeds…