Tag: The Guardian

  • Waarom advertentiebedrijven adblockers aan zichzelf te danken hebben

    Waarom advertentiebedrijven adblockers aan zichzelf te danken hebben

    Tien jaar geleden verliet ik mijn ouderlijk huis. Mijn eerste aanschaf was een nee-nee-sticker die ik met een grote glimlach op mijn brievenbus plakte. Wat is dat toch heerlijk, dacht ik, om zelf te kunnen bepalen hoeveel commerciële boodschappen in de vorm van oud papier op de deurmat valt en aan welke commerciële boodschappen ik…

  • Het recht om vergeten te worden op internet moeten we niet ridiculiseren

    Het recht om vergeten te worden op internet moeten we niet ridiculiseren

    De recente uitspraak van het Europese Hof van Justitie houdt de gemoederen flink bezig. Als Google irrelevante resultaten toont bij het zoeken naar de naam van een persoon, dan kan die persoon vragen om het weglaten van deze resultaten — alléén wanneer op zijn naam wordt gezocht. Is dat een verbetering van het recht op…