-
·
De Europese Commissie’s advertentiecampagne hoort niet thuis in onze democratie
De Europese Commissie wil digitale communicatie-apps, zoals WhatsApp, iMessage, Instagram, TikTok en X, veranderen in massasurveillance-instrumenten, zodat digitale communicatie van alle EU-burgers, inclusief hun livegesprekken, foto’s en video’s, automatisch kan worden gescand op strafbare feiten. Dit voorstel voor de ‘CSAM-verordening’ is door honderden wetenschappers, privacytoezichthouders, en zelfs door interne juristen van de Raad van de…
-
·
Corporate innoveren, hoe innovatie wèl werkt
We zitten in de boardroom op de 43e verdieping. De koffiejuf maakt haar ronde en vraagt of we een handgemaakte latte macchiato gemaakt van Illy-bonen willen. Op het whiteboard staat in een statig handschrift een 9-cijferig bedrag geschreven. Zoveel winst heeft het bedrijf afgelopen jaar gemaakt, legt de CEO uit. Het is zijn wens om…
-
·
ANWB’s Big Brother-verzekering is een ontzettend slecht idee
Hoe kun je als autoverzekeraar nog geld verdienen als zelfrijdende auto’s straks geen schade meer zullen veroorzaken? Het antwoord is simpel en eng: door zoveel mogelijk privé-informatie te verzamelen over je klanten. Google doet het al jaren met succes en de waarde van hun aandelen is alleen maar gestegen. ‘Data’ is de nieuwe olie. Achmea probeerde…