Wat kunnen we leren van Silicon Valley (Ondernemersklimaat) en Dubai (City Marketing)?

Het was de derde keer dat Danny uitgenodigd was voor een lezing bij Parkstad Limburg. Daar waar hij in 2013 en 2015 sprak over social media en ondernemerschap, stond deze keer de avond in het teken van het succes van Parkstad. Er zijn namelijk veel ontwikkelingen gaande binnen de regio, waaronder de komst van de Brightlands Campus en nieuwe Smart Industries die daarmee opleven. Ook heeft het gebied de prestigieuze ‘Tourism for Tomorrow Award 2016’ gewonnen, als toeristische bestemming.

Tijdens zijn presentatie liet Danny zien hoe succesvol zo’n gebiedstransformatie kan zijn door een vergelijking te maken tussen Parkstad en Silicon Valley, en het belang van city marketing en de mogelijkheden van social media te laten zien. Danny, die net terug kwam van een werkbezoek aan het Midden-Oosten, liet daarnaast zien dat zelfs een populaire toeristische bestemming als Dubai niet zo populair had kunnen worden zonder internet en social media. Ten overstaan van de 1100 aanwezige mensen sprak hij zijn complimenten uit voor de recente ontwikkelingen en wenste hij de inwoners van het gebied eenzelfde ambitieniveau toe als de mensen bij zich droegen die Dubai en Silicon Valley groot hebben gemaakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *