-
·
Corporate innoveren, hoe innovatie wèl werkt
We zitten in de boardroom op de 43e verdieping. De koffiejuf maakt haar ronde en vraagt of we een handgemaakte latte macchiato gemaakt van Illy-bonen willen. Op het whiteboard staat in een statig handschrift een 9-cijferig bedrag geschreven. Zoveel winst heeft het bedrijf afgelopen jaar gemaakt, legt de CEO uit. Het is zijn wens om…
-
·
Digitaal stemmen is niet veilig, rood potlood het best
Eens in de zoveel tijd komt de discussie terug. Soms gaat hij over thuisstemmen met laptop of smartphone, een andere keer over stemcomputers. Nu liggen kort na de verkiezingen beide ideeën weer op tafel. Stemmen met potlood zou ‘achterhaald’ zijn. Maar niet een app of computer is de veiligste en goedkoopste stemmethode – dat is…
-
·
Nieuwe wetten bedreigen digitale vestigingsklimaat
In tegenstelling tot wat kabinet ons wil laten geloven is noodzaak en effectiviteit van wetsvoorstellen over internet ver te zoeken, schrijven Danny Mekić, jurist en technologiedeskundige, en Kees Verhoeven, D66-Kamerlid en woordvoerder ICT & Privacy. ICT en internet zijn inmiddels volledig verweven met vrijwel elk bedrijfsproces en zijn daarmee cruciaal geworden voor de concurrentiepositie van…
-
·
ANWB’s Big Brother-verzekering is een ontzettend slecht idee
Hoe kun je als autoverzekeraar nog geld verdienen als zelfrijdende auto’s straks geen schade meer zullen veroorzaken? Het antwoord is simpel en eng: door zoveel mogelijk privé-informatie te verzamelen over je klanten. Google doet het al jaren met succes en de waarde van hun aandelen is alleen maar gestegen. ‘Data’ is de nieuwe olie. Achmea probeerde…