Gisteren was ik op de Wereldhavendagen in Rotterdam (inclusief de tegenvallende opkomst en stortregen), en dat was zowaar gezellig! Zo tegen het einde van de middag ging mijn nieuwe iPhone over en dat is opmerkelijk. Omdat ik thuis, op kantoor, op de universiteit, op het andere kantoor en vaak onderweg geen bereik heb is mijn toestel en bijbehorend T-Mobileabonnement waardeloos geworden.
In tegenstelling tot veel andere iPhone-dekkingsklachten die de afgelopen weken de media hebben bereikt, gaat het in mijn geval echt om een gebrek in het netwerk van T-Mobile. Als ik vrienden met een T-Mobileabonnement op bezoek heb bij mij thuis, moeten ze hun telefoon in de vensterbank leggen om gebeld te kunnen worden en smsjes te kunnen ontvangen.
Dat is uiteraard niet de bedoeling van een ‘mobiele telefoon’. En als ik nou nog ergens op de Veluwe zou wonen is zoiets nog wel te begrijpen, maar ik woon in een dichtbevolkt gebied in Amsterdam – om naar niet te spreken over hartje centrum waar de faculteit waar ik werk en studeer is gevestigd.
T-Mobile pleegt jegens mij een wanprestatie door me niet de dekking te bieden die zij op haar dekkingskaart belooft, dus ik heb halverwege juli mijn contract partieel ontbonden en T-Mobile verzocht om mij te voorzien in een unlockcode voor mijn iPhone, zodat ik die met bijvoorbeeld een Vodafoneabonnement kan gaan gebruiken. Op die unlockcode wacht ik trouwens ook nog steeds.
Vandaag vond T-Mobile het nodig (na bijna twee maanden dus) om op zondagmiddag telefonisch te reageren op mijn brief (ik werd een paar weken geleden ook al gebeld, datmaal ’s avonds, maar mijn verzoek om een schriftelijke reactie heeft tot nu toe nog geen briefje in mijn brievenbus opgeleverd..). Het contract kon, zo zei de medewerkster van T-Mobile die beweerde jurist te zijn, niet ontbonden worden. “Dat staat in de kleine lettertjes van het contract dat je hebt getekend.”
Los van dat ik me die kleine lettertjes absoluut niet kan herinneren en ze – aangezien het om een particuliere overeenkomst gaat – absoluut onredelijk bezwarend zouden zijn (een contract ontbinden bij wanprestatie is een dwingendrechtelijke bepaling, om nog maar niet te spreken over de vele mogelijkheden die Burgerlijk Wetboek 7 mij in deze situatie kunnen bieden), vind ik het bizar op welke tijden en op welke manier T-Mobile contact wenst te zoeken over deze kwestie.
Verder klopt de juridische kwalificatie van de ‘T-Mobilejurist’ natuurlijk voor geen meter en op mijn verzoek (voor de tweede keer inmiddels..) of ik een schriftelijke reactie kon ontvangen reageerde zij met ‘dat de kwestie dan nog véél langer zou gaan duren’.
Haha, nou dat is goed! Ik wacht wel…
PS. Tijdens het schrijven van dit artikel zie ik dat ik – op dit tijdstip – wederom driemaal ben gebeld door T-Mobile. Niet echt mijn favoriete bezigheid zo ’s avonds, dus misschien dat de dames en heren van T-Mobile daar even mee willen stoppen?
Geef een reactie