Wat is een flashmob? De NOS snapt 't in ieder geval niet

Het NOS Journaal bericht over ”Flash Mobs” die ter ere van Michael Jackson zijn gehouden. Ook op mijn Twitter zag ik daar eerder al wat over voorbij komen. En hoewel ik het prachtig vind om te zien hoe een van de grootste musici van de afgelopen periode herdacht wordt, vind ik het storend dat de term ‘flash mob’ volstrekt misplaatst wordt gebruikt.

In Nederland waren er diverse grote flashmob-organisaties actief. De grootste en bekendste was AMSTERDAM FLASH MOBS, een groep die door mijn bedrijf Domeinbalie.nl werd gesponsord met de domeinregistratie amsterdamflashmobs.nl en webhosting. Kenmerkend voor hoe deze organisatie de flashmobs aanpakte, was dat er zeer kort van tevoren, een zeer groot aantal mensen naar een bepaalde locatie werd gestuurd, alwaar iemand flyers verspreiden met de geheime informatie over waar de flash mob plaats zou gaan vinden, en wat de bedoeling zou zijn. De deelnemers aan de flashmobs wisten dus pas enkele minuten van tevoren waar ze aan begonnen en pas vaak de avond van tevoren dat er überhaupt een flash mob plaats ging vinden. Oh wat mis ik die tijd! :)..

Maar de ”flash mobs” waar de NOS het over heeft, waren dagen van tevoren aangekondigd. Sterker nog: er was politiebegeleiding aanwezig en er is van tevoren geoefend met de aanwezigen. De organisatie heeft laten weten dat bij slecht weer, de flash mob ‘een week’ werd uitgesteld. Geen flash mob dus, maar gelukkig wel een mooie nagedachtenis aan de grote popster.

4 reacties op “Wat is een flashmob? De NOS snapt 't in ieder geval niet”

  1. Flashmob and Maserati http://www.IAmAQuestionmark.COnM Enter IkBenEenStad.NL GREETINGS FROM EINDHOVEN City of Lighting.

  2. Flashmob and Maserati http://www.IAmAQuestionmark.COnM Enter IkBenEenStad.NL GREETINGS FROM EINDHOVEN City of Lighting.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Danny Mekić.

Welkom op de persoonlijke website van technologie- en innovatie-expert Danny Mekić (38). Danny helpt toonaangevende organisaties zichzelf opnieuw uit te vinden.

Dat doet hij door organisaties te helpen een visie op de wereld van morgen te ontwerpen, effectieve innovatiestrategieën te implementeren en met succes technologie te gebruiken om vernieuwende producten, diensten, klantervaringen en manieren van werken te ontwikkelen.

Spreker

Hij is daarnaast een van de meestgevraagde sprekers van Europa over innovatie, technologie en klantgericht ondernemerschap. Danny richtte op 15-jarige leeftijd zijn eerste bedrijf op. Hij is uitgeroepen tot meest succesvolle jonge ondernemer van Nederland.

Contactinformatie voor journalisten en opdrachtgevers

E-mail: [email protected]
Telefoon: 020-20 50 555


Volg Danny op “sociale” media


Laatste posts