Lezing: Big Data helpt je de klant centraal te stellen

Er zijn drie scenario’s wanneer klanten een vraag hebben. 1: De klant weet wat hij nodig heeft. 2: De klant weet wat hij niet nodig heeft. 3: De klant weet niet wat hij nodig heeft. Dit laatste is waarschijnlijk het geval op de huidige markt van data-analyse oplossingen. Tussen ons huidige gebruik van beschikbare datatechnologie en de grotere mogelijkheden die deze technologie te bieden heeft, zit een gat. Danny Mekic’ sprak daar over bij de het Zuid/West Europese sales team van SAS.

Het is aan de makers van data-analysesoftware en andere data-oplossingen om te zorgen dat zij een betere aansluiting vinden bij de vraag van klanten. Als je kijkt naar de huidige manier waarop producten worden aangeboden, dan zijn er tientallen klant-en-klare software producten waar een klant uit kan kiezen. Niet enkel het grote aanbod, maar ook de complexiteit van de dataproducten zorgt er voor dat klanten geen weloverwogen beslissing kunnen nemen en dat zij afhankelijk zijn van de aanbieder om hen te adviseren.

Natuurlijk is het aan de klant om in het licht van de technologische ontwikkelingen, zichzelf meer wegwijs te maken in de mogelijkheden die hen geboden worden. Het is daarentegen ook de verantwoordelijkheid van softwareproducenten om te zorgen dat zij de behoefte van de klant beter leren begrijpen en in plaats van producten, oplossingen aanbieden. Daardoor wordt de ‘Customer First’-gedacht waargemaakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *