-
·
Huurrecht (2): gebreken (95 euro en twintig flessen rosé)
Mooi, kat in ’t bakkie. Een studiegenootje van mij moest €190,- aftikken voor het laten schoonmaken van de schoorsteen van haar huurwoning die in zeer vervuilde staat verkeerde. De verhuurder had geen zin het zelf op te lossen. Wie moet dat betalen? Als de muren van je huurwoning in elkaar dreigen te storten, is het…
-
·
Weg met de pleitnota!?
Volgende week staat de Nationale Pleitmarathon 2008 (NPM2008) op het programma, waar ik als deelnemer aan mee zal doen. De Nationale Pleitmarathon is een jaarlijks terugkerend nationaal evenement, waarbij civielrechtelijke pleitverenigingen van negen universiteiten strijden middels een team, bestaande uit studenten, om de titels beste pleiter en beste rechtbank van studerend Nederland. Samen met Peter…
-
·
'Branchevereniging' ISPConnect
Wat is een branchevereniging? Als je het de Van Dale vraagt luidt het antwoord: vereniging van bedrijven in een bepaalde bedrijfstak. Ik wil daar aan toevoegen, en dat schijnt een hekel punt te zijn, dat je in ieder geval een substantieel deel van de branche moet vertegenwoordigen. Als twee garages zich verenigen in een vereniging,…
-
·
"Wij adverteren daar waar wij denken dat een advertentie het best tot zijn recht komt."
Schande voor de Belastingdienst. Althans als het bericht dat vandaag op de website van het NRC Handelsblad gepost is, klopt. In het bericht is te lezen dat de Belastingdienst, na negatieve berichten die in diezelfde krant verschenen, heeft gedreigd te stoppen met adverteren in het blad. Het blad voor hoogopgeleiden Intermediair zou al worden geboycot.…
-
·
Het lijkt wel alsof BUMA en SENA niet willen?
Domeinbalie.nl, mijn bedrijf, houdt zich zo veel mogelijk aan wettelijk gegeven voorschriften. Zo moeten we betalen voor de wachtmuziek die we gebruiken voor de tijd (vaak niet heel lang, gelukkig ;)) die mensen in de wacht staan bij onze telefonische helpdesk. De vergoeding voor het gebruik van auteursrechtelijk beschermde muziekwerken moeten afgedragen worden bij de…
-
·
KPN onderzoekt problemen InternetPlusBellen…
‘Van de duizend klanten heeft 10 procent nog klachten, zei hij. “We zijn nog bezig alle klanten na te bellen om te vragen of ze probleemloos kunnen bellen“, vervolgde de zegsman.’