De komende tijd zit ik in Moskou voor het Eurovisie Songfestival

8 MEI 2009, Internetprovider Domeinbalie.nl levert al zes jaar diensten aan het grootste Europese televisieprogramma, het Eurovisie Songfestival. Het festival wordt met de website www.eurovision.tv en verregaande samenwerking met bedrijven als Google en Twitter, gezien als een uitstekend voorbeeld van het combineren van televisie met internet.

Domeinbalie.nl is al jarenlang betrokken bij de organisatie van het festival als leverancier van domeinnamen en technische oplossingen, onder andere ten behoeve van de website waar jaarlijks miljoenen bezoekers op af komen. De samenwerking begon in 2003 toen de organisatie meedeed aan een internationale aanbesteding voor het ontwerpen, bouwen en beheren van de website. Domeinbalie.nl-directeur Danny Mekic’: “Toen grepen we net naast de opdracht mis: een van de andere zes partijen ging er met de miljoenenopdracht vandoor. Ik had de offerte van de andere hostingprovider vooraf goed bestudeerd, en voorspelde toen al zij niet in staat zouden blijken te zijn om te leveren waar dit internationale project behoefte aan heeft. Twee jaar later kreeg ik gelijk en kregen we alsnog de kans!”, zegt hij met een glimlach.

Manager Communicatie Sietse Bakker, vanaf 2002 werkzaam voor Domeinbalie.nl, werd daarbij gevraagd of hij bij de jaarlijkse organisatie van het festival de taak van Manager Communications & PR op zich wilde nemen. Dit jaar loopt hij voor de derde keer op het festival rond, verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met externe communicatie. Bakker en zijn team van 20 vooraanstaande communicatieprofessionals runt onder andere het perscentrum, dat onderdak moet bieden voor de 3.000 journalisten en fotografen dat dit jaar het festival bezoekt. Komende week zal hij te zien zijn in een reportage van televisiezender CNN.

Dit jaar is Algemeen Directeur Danny Mekic’ gevraagd om zijn kennis en expertise op het gebied van internet, nieuwe media, hosting en ’social media’-netwerken zoals Facebook, in te zetten om het festival op het internet een groter succes te maken dan ooit. Jaarlijks kijken vele tienduizenden mensen tegelijk live naar het festival via het internet en wordt de website bezocht door miljoenen unieke bezoekers. Er is voor het festival gekozen voor een ‘peered distribution network’ van Limelight om de kwaliteit van de stream over de hele wereld zo hoog mogelijk te maken. Mekic’: “Dat maakt dit festival een van de leukste en uitdagendste om aan mee te werken: we krijgen hier alle ruimte om zelfs vóóruit te lopen op de laatste ontwikkelingen, iets wat we bij Domeinbalie.nl wel gewend zijn.’

Daarmee verwijst hij onder andere naar drs. Jefta de Ruiter, lid van het managementteam van Domeinbalie.nl, die recent zijn eerste boek over HRM in de boekhandel zag verschijnen en Arnoud Vermeer, verantwoordelijk voor de technische ontwikkelingen binnen Domeinbalie.nl, die vandaag als spreker te gast was bij een bijeenkomst van het grootste internetknooppunt ter wereld: de AMSterdam Internet eXchange (AMS-IX).

Domeinbalie.nl wordt gezien als een van de marktleiders op het gebied van domeinnamen en hostingoplossingen in Nederland. De finale van het Eurovisie Songfestival wordt dit jaar gehouden op 16 mei in Moskou.

Bron artikel: Domeinbalie.nl.


Sietse Bakker (links), Manager Communicatie en Danny Mekic’ (rechts), Algemeen Directeur tijdens een presentatie voor de Kamer van Koophandel Amsterdam.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *