HelloFresh = vies?

Vind je vis vies? HelloFresh. Ofzo.

Ja, ik kan er ook niet veel anders van maken. Want op dit moment hangt het hele land vol met billboards van de bekende foodbox-bezorgservice HelloFresh. En wat doen ze om ons, het gewone volk, te overtuigen van het gemak van hun dienst? Juist, ze vragen naar wat we vies vinden.

Vind je vis vies? .. HelloFresh.

Vind je pittige gerechten vies? .. HelloFresh.

Op de puntjes staat, toegegeven, nog de boodschap dat je de HelloFresh-foodbox op maat kunt maken. Maar als je al gegrepen bent door het beeld van een vis die je vies vindt, want dat is de doelgroep die het heftigst zal reageren op de advertentie, heb je dan nog behoefte om overtuigd te worden door een bedrijf dat je vooral klant moet worden?

Vliegangst? Claustrofobisch? Vlieg KLM.

Stel je eens voor zeg, dat KLM een reclamecampagne zou lanceren met de volgende tekst: “Vliegangst? Claustrofobisch? Vlieg KLM.” De kans is vrij klein dat iemand die bang is om te vliegen naar de website van KLM surft om een weekendje weg te boeken met het vliegtuig.

Mijn advies aan HelloFresh zou daarom zijn: kantel de boodschap, en vraag op jullie billboards aandacht voor wat mensen lékker vinden. Vind je vis lekker? Bij HelloFresh kun je je foodbox zelf samenstellen, dus voor jou als visliefhebber ieder week een heerlijk visgerecht!

PS. ze zíjn nog op zoek naar een super fulltime Campagne Marketeer!

Eén reactie op “HelloFresh = vies?”

  1. Ewoud

    HF zou het positief kunnen framen, maar is de kracht van de boodschap dan niet weg? De niet-visliefhebbers reageren feller op de vraag of vis vies is dan op de vraag of ze vis lekker vinden. Vieze vis strookt met hun mening over vis.

    De vergelijking met KLM gaat natuurlijk niet op. Als je vliegangst hebt kun je die niet weglaten in het pakket dat KLM aanbiedt. Dat is nou net het voordeel dat HF biedt en KLM niet kan bieden

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *