Intertoys zit in de problemen. In Nederland wordt 40% van het speelgoed online besteld en bij Intertoys slechts 5%. Terwijl de ene na de andere winkelketen uit het straatbeeld is verdwenen, zijn de winkels van Intertoys, Bart Smit en Toys XL samengevoegd – waardoor er nu nóg meer Intertoys-winkels zijn.
Terwijl winkels als ALDI, Lidl, Kruidvat, Action en Flying Tiger zijn vaker gaan stunten met speelgoedprijzen, bleef Intertoys de prijzen hoog houden.
Terwijl beleving steeds belangrijker is om mensen achter hun laptop en smartphone vandaan te krijgen en naar je winkel te lokken, is er de afgelopen 20 jaar niks veranderd aan de meeste Intertoys-winkels. Intertoys was een dozenschuiver, en is dat nog steeds.
En wat doet het management vervolgens op het randje van het faillissement? Roepen dat het “de schuld is van het internet” en het personeel op klantvriendelijkheidscursus sturen(!).
Het is niet de schuld van het internet en ook niet van het klantvriendelijke personeel. Er is gewoon te laat en te weinig ingegrepen door de (voorgaande) directeuren en managers.
Weet je wie er op cursus moet? Niet de winkelmedewerkers, maar het management.
Geef een reactie