Tag: online

  • Hoe ziet de organisatie van de toekomst er uit?

    Hoe ziet de organisatie van de toekomst er uit?

    Waarom kunnen sommige jonge start-ups in razend tempo de wereld veroveren en gaan vertrouwde en gevestigde bedrijven failliet? Welke ontwikkelingen moet je als ondernemer of bestuurder volgen om tijdig actie te kunnen ondernemen en kansen te grijpen? Hoe radicaal moet het roer om, om relevant in de markt te blijven? Héél radicaal stelt Danny Mekic’,…

  • Lezing over Digitalisering en Innovatie in de Podiumkunsten

    Lezing over Digitalisering en Innovatie in de Podiumkunsten

    Tijdens de derde bijeenkomst van “Fonds on tour” van het Fonds Podiumkunsten werd ingezoomd op het thema ‘digitalisering’. Techniek is inmiddels iets intiems geworden in ons leven, en onze vrienden ontmoeten we vooral online. Welke gevolgen heeft dat voor ons als sector? Een verkenning. Spreker Danny Mekić gaf tijdens de derde bijeenkomst van Fonds on…

  • Digitaal stemmen is niet veilig, rood potlood het best

    Digitaal stemmen is niet veilig, rood potlood het best

    Eens in de zoveel tijd komt de discussie terug. Soms gaat hij over thuisstemmen met laptop of smartphone, een andere keer over stemcomputers. Nu liggen kort na de verkiezingen beide ideeën weer op tafel. Stemmen met potlood zou ‘achterhaald’ zijn. Maar niet een app of computer is de veiligste en goedkoopste stemmethode – dat is…

  • Lezing: Innoveren is de norm, maar zonder normen geen innovatie

    Lezing: Innoveren is de norm, maar zonder normen geen innovatie

    Op vrijdag 14 oktober gaf Danny een lezing in het Kyocera stadion, beter bekend als het ADO stadion in Den Haag. Danny sprak hier op een symposium ter gelegenheid van Wereld Normalisatiedag en het 100-jarig bestaan van de NEN, het Nederlands Normalisatie-Instituut. Het thema van Danny’s lezing was ‘Innoveren is de norm, maar zonder normen…

  • Ritz Carlton en Marriott: vijf- of tweesterren-klantcontact in een digitaal tijdperk?

    Ritz Carlton en Marriott: vijf- of tweesterren-klantcontact in een digitaal tijdperk?

    Het lukt hotelketen Ritz Carlton, het vijfsterrenmerk van het Marriott, iedere keer weer om gasten te verblijden en verrassen. Dat doen ze zelfs zo goed, dat hun gasten veel vaker weer terugkeren naar een Ritz Carltonhotel dan dat gasten doen bij andere vijfsterren-concurrenten. Maar hoe doen ze het digitaal? Niet al te best. Het is…

  • Nieuwe wetten bedreigen digitale vestigingsklimaat

    Nieuwe wetten bedreigen digitale vestigingsklimaat

    In tegenstelling tot wat kabinet ons wil laten geloven is noodzaak en effectiviteit van wetsvoorstellen over internet ver te zoeken, schrijven Danny Mekić, jurist en technologiedeskundige, en Kees Verhoeven, D66-Kamerlid en woordvoerder ICT & Privacy. ICT en internet zijn inmiddels volledig verweven met vrijwel elk bedrijfsproces en zijn daarmee cruciaal geworden voor de concurrentiepositie van…