-
·
Corporate innoveren, hoe innovatie wèl werkt
We zitten in de boardroom op de 43e verdieping. De koffiejuf maakt haar ronde en vraagt of we een handgemaakte latte macchiato gemaakt van Illy-bonen willen. Op het whiteboard staat in een statig handschrift een 9-cijferig bedrag geschreven. Zoveel winst heeft het bedrijf afgelopen jaar gemaakt, legt de CEO uit. Het is zijn wens om…
-
·
Inleiding op het Goederenrecht
In deze posting worden twee onderwerpen besproken: Wat is goederenrecht?; Wat is eigendomsrecht?. 1. Wat is goederenrecht? Goederenrecht wordt gezien als een van de moeilijkste disciplines binnen het Nederlands recht. Dat komt omdat het op verschillende punten fundamenteel anders is dan bijvoorbeeld het verbintenissenrecht, dat door juristen als een minder ingewikkeld rechtsgebied wordt gezien. Goederenrecht…
-
·
De toekomst van verzekeringen, verzekeraars en verzekeringsadviseurs
Op 29 september werd Danny geïnterviewd door Wie is de Mol?-presentator Art Rooijakkers in ’t Spant in Bussum tijdens een evenement voor verzekeringsadviseurs georganiseerd door Goudse Verzekeringen. Art stelde, samen met het publiek, vragen aan Danny tijdens een College Tour over onder andere zijn jeugd, innovatie, privacy, Big Data, de toekomst van verzekeringen, verzekeraars en de rol…
-
·
Lezing: zonder standaarden geen Smart City, Smart Home of Innovaties
Op het Challenge Event van het Nederlands Normalisatie Instituut (NEN) op 6 september, stelde algemeen directeur Piet-Hein Daverveldt dat met normalisatie beter aan de klantbehoefte van de samenleving kan worden voldaan. In Nederland ontwikkelt en beheert het NEN zowel de internationale, Europese als Nederlandse normen. Dit jaar viert de organisatie haar 100-jarig bestaan, en stelt…
-
·
ANWB’s Big Brother-verzekering is een ontzettend slecht idee
Hoe kun je als autoverzekeraar nog geld verdienen als zelfrijdende auto’s straks geen schade meer zullen veroorzaken? Het antwoord is simpel en eng: door zoveel mogelijk privé-informatie te verzamelen over je klanten. Google doet het al jaren met succes en de waarde van hun aandelen is alleen maar gestegen. ‘Data’ is de nieuwe olie. Achmea probeerde…