-
Danny Mekić
·
Hoe ziet de organisatie van de toekomst er uit?
Waarom kunnen sommige jonge start-ups in razend tempo de wereld veroveren en gaan vertrouwde en gevestigde bedrijven failliet? Welke ontwikkelingen moet je als ondernemer of bestuurder volgen om tijdig actie te kunnen ondernemen en kansen te grijpen? Hoe radicaal moet het roer om, om relevant in de markt te blijven? Héél radicaal stelt Danny Mekic’,…
-
Danny Mekić
·
‘De tijd van grote stappen maken met quick wins is voorbij’
Big data. Blockchain. Buzzwoorden waar veel bedrijven mee koketteren. Technologie- en innovatie-expert Danny Mekić twijfelt aan de integriteit van deze borstklopperij en spreekt zelfs van ‘small data’. ‘De komende jaren gaan we het onderscheid zien tussen organisaties die technologieën en innovatie echt in hun DNA hebben weten te krijgen en bedrijven die maar wat aankloten.’…
-
Danny Mekić
·
Toekomst van auto’s, autodealers, importeurs, showrooms en retailers
Rondom de beleving van auto’s en automerken zijn er steeds meer mogelijkheden om een consument op afstand te bedienen. Door ontwikkelingen op het gebied van technologie en innovatie kan bijna de hele beleving zich in de huiskamer van een consument afspelen. Dat is interessant, want mensen willen wel flexibiliteit, maar niet teveel ‘gedoe’. Wanneer mensen…
-
Danny Mekić
·
Wat kunnen we leren van Silicon Valley (Ondernemersklimaat) en Dubai (City Marketing)?
Het was de derde keer dat Danny uitgenodigd was voor een lezing bij Parkstad Limburg. Daar waar hij in 2013 en 2015 sprak over social media en ondernemerschap, stond deze keer de avond in het teken van het succes van Parkstad. Er zijn namelijk veel ontwikkelingen gaande binnen de regio, waaronder de komst van de…
-
Danny Mekić
·
Waarom KLM’s reviews nergens op slaan, en ze er toch zijn
KLM is paradoxaal: de luchtvaartmaatschappij is tegenwoordig duurder dan Emirates, bekend van de nieuwe vliegtuigen en uitstekende service, maar gaat wat service betreft richting Easyjet en Ryanair. Zo moet je sinds een tijdje betalen voor het kiezen van een stoel en inchecken van ruimbagage. Zie hier een luchtvaartmaatschappij die rare sprongen maakt om de winstgevendheid…
-
Danny Mekić
·
‘De ad-blocker komt als geschenk uit de hemel’
‘We zijn in een tijdperk aanbeland waarin steeds meer standaardproducten overbodig worden. Marketeers moeten zich ernstig afvragen: is mijn product überhaupt nog relevant? De uitdaging is: hoe verras je de individuele klant nog echt?’ Voeling houden met de klant ‘Mensen zijn zo individualistisch geworden, dat je klanten steeds minder als groep kunt aanspreken. Je kunt…