XS4ALL lijkt het écht niet te snappen

Het spijt me oprecht, maar het lukt me niet om positieve klantervaringen te krijgen met XS4ALL – en dat terwijl mijn bedrijf een redelijk grote afnemer is van haar producten en diensten. Binnen een jaar tijd zullen wereldwijd de IPv4-adressen uitgeput raken, en daarom is het van groot belang dat providers vroegtijdig klaar zijn om volledig over te stappen op IPv6. Wij bij Domeinbalie.nl zijn in een vergevorderd stadium met de voorbereidingen en verzoeken momenteel medewerking aan onze netwerkleveranciers.

XS4ALL is één van die leveranciers. Collega Arnoud heeft een spannende mailwisseling achter de rug waar uit is gekomen dat XS4ALL niet weet wanneer ze klaar zullen zijn om IPv6 te gaan ondersteunen. Tijd voor mij om verantwoordelijkheid te nemen en zelf contact te zoeken met XS4ALL.

De helpdesk van XS4ALL geeft per e-mail aan mij niet te kunnen helpen, en verwijst me door naar een andere afdeling. Ik kan mijn vraag daar opnieuw indienen en misschien kunnen zij me verder helpen. Na een korte reactie van mijn kant waarin ik – kort gezegd – aangeef dat ik niet van plan ben mee te doen aan een kat-en-muisspelletje of me van het kastje naar de muur te laten verwijzen, kreeg ik onderstaande reactie van de helpdeskmedewerker. Hoewel erg open en eerlijk, natuurlijk te beschamend voor woorden en haast niet te geloven.

Officieel ondersteunen we geen IPv6. Dat is het hele verhaal. wat we extra
doen is dus buiten onze servicepakketten om. Als eenvoudig Helpdesker heb
ik geen bevoegdheden om het manegement aan te sturen. ik heb slechts uit
te voeren helaas. Vandaar dat U beter zelf “hogerop” kunt gaan. Ik ben
slechts een radartje, evenals de andere Helpdeskmedewerkers.

Lekkere bedrijfscultuur daar bij de “beste internetprovider van Nederland”, ik schaam me dood.

8 reacties op “XS4ALL lijkt het écht niet te snappen”

  1. smurf

    Nog geen reacties? Ik deel deze ervaring ook, en heb in de afgelopen jaren maar 1 x contact gehad met XS4All. Als ergens vraag naar is, dan lever je toch gewoon dat product? En anders zeg je waar je het wel kan krijgen. Ik begrijp er niets van. Maar ook KPN. Neem je online backup van ze af, zeggen ze het gaat automatisch, nee hoor het ‘mislukt’ elke keer. Stuur je een mail, krijg je dagenlang niets te horen. Wat doen die lui daar? Ze begrijpen niets van commercie.

    Waarom je je schaamt begrijp ik alleen niet echt…

  2. smurf

    Nog geen reacties? Ik deel deze ervaring ook, en heb in de afgelopen jaren maar 1 x contact gehad met XS4All. Als ergens vraag naar is, dan lever je toch gewoon dat product? En anders zeg je waar je het wel kan krijgen. Ik begrijp er niets van. Maar ook KPN. Neem je online backup van ze af, zeggen ze het gaat automatisch, nee hoor het ‘mislukt’ elke keer. Stuur je een mail, krijg je dagenlang niets te horen. Wat doen die lui daar? Ze begrijpen niets van commercie.

    Waarom je je schaamt begrijp ik alleen niet echt…

  3. Ha Smurf,

    XS4ALL wordt traditiegetrouw jaar in – jaar uit uitgeroepen tot “Beste Internet Serviceprovider”, voor consumenten geloof ik.

    Maar als dat waar is, dan betekent dat dat alle andere internetondernemingen – inclusief Domeinbalie.nl, waar ik oprichter en directeur van ben – het slechter doen.

    Nu weet ik zeker dat dat niet het geval is, maar dat beeld kan ontstaan bij de consument. En daar schaam ik me dan weer voor. :-).

    Gelukkig nieuwjaar!

  4. Ha Smurf,

    XS4ALL wordt traditiegetrouw jaar in – jaar uit uitgeroepen tot “Beste Internet Serviceprovider”, voor consumenten geloof ik.

    Maar als dat waar is, dan betekent dat dat alle andere internetondernemingen – inclusief Domeinbalie.nl, waar ik oprichter en directeur van ben – het slechter doen.

    Nu weet ik zeker dat dat niet het geval is, maar dat beeld kan ontstaan bij de consument. En daar schaam ik me dan weer voor. :-).

    Gelukkig nieuwjaar!

  5. Sander

    Ze bieden het wel aan als experimentele dienst..en er wordt wel degelijk goed over nagedacht.
    http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/IPv6.php

    Door de helpdesk wordt het nog niet ondersteund; logisch want er zijn nog nauwelijks gebruikers.

    Het is noodzaak om na te denken over de toekomst; ook xs4all doet hier aan mee.

    Ik heb ervaring met vele “consumenten” providers; als UPC, KPN, etc. ten opzichte van deze partijen heeft Xs4all toch echt wel een streepje voor..

    Daarnaast ben ik over de zakelijke diensten aardig te spreken..maar dat is slechts persoonlijk en afhankelijk van je verwachtingen.

  6. Sander

    Ze bieden het wel aan als experimentele dienst..en er wordt wel degelijk goed over nagedacht.
    http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/IPv6.php

    Door de helpdesk wordt het nog niet ondersteund; logisch want er zijn nog nauwelijks gebruikers.

    Het is noodzaak om na te denken over de toekomst; ook xs4all doet hier aan mee.

    Ik heb ervaring met vele “consumenten” providers; als UPC, KPN, etc. ten opzichte van deze partijen heeft Xs4all toch echt wel een streepje voor..

    Daarnaast ben ik over de zakelijke diensten aardig te spreken..maar dat is slechts persoonlijk en afhankelijk van je verwachtingen.

  7. Een tipje; stap even naar de netwerkbeheerder van je dc (ik neem aan dat je het hier hebt over je servers in een xs4all dc). Als je een beetje op goede voet met ze staat kunnen ze wel wat voor je fiksen en regelen.

  8. Een tipje; stap even naar de netwerkbeheerder van je dc (ik neem aan dat je het hier hebt over je servers in een xs4all dc). Als je een beetje op goede voet met ze staat kunnen ze wel wat voor je fiksen en regelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *