Problemen door DDoS-aanval Ziggo verhelpen

Zojuist werd bekend dat DNS-servers van Ziggo worden aangevallen waardoor naar schatting honderdduizenden aansluitingen niet normaal functioneren. De oplossing heel simpel: door de zogenaamde “DNS instellingen” op je computer, smartphone of tablet te vervangen kun je weer surfen.

Ga naar de instellingen van je internetverbinding, en vervang de ingestelde DNS-servers door een, twee of drie van de onderstaande adressen:

8.8.8.8

8.8.4.4

208.67.222.222

Windows
1. Start, Configuratiescherm, Netwerkverbindingen
2. Klik met je rechtermuisknop op de verbinding die je wilt wijzigen, kies Eigenschappen
3. Klik op  Netwerk, Eigenschappen van de IPv4- of IPv6-verbinding.
4. Selecteer ‘de volgende DNS-serveradressen gebruiken’. Voer bij ‘Voorkeurs-DNS-server’ een van de bovenstaande dns-adressen in.

Mac OS
1. Systeemvoorkeuren, Netwerk
2. Selecteer de verbinding en klik dan op Geavanceerd
3. Voer onder het tabblad DNS de bovenstaande dns-servers in

Ziggo werkt aan een oplossing.

Wat is een DDoS-aanval?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Danny Mekić.

Welkom op de persoonlijke website van technologie- en innovatie-expert Danny Mekić (38). Danny helpt toonaangevende organisaties zichzelf opnieuw uit te vinden.

Dat doet hij door organisaties te helpen een visie op de wereld van morgen te ontwerpen, effectieve innovatiestrategieën te implementeren en met succes technologie te gebruiken om vernieuwende producten, diensten, klantervaringen en manieren van werken te ontwikkelen.

Spreker

Hij is daarnaast een van de meestgevraagde sprekers van Europa over innovatie, technologie en klantgericht ondernemerschap. Danny richtte op 15-jarige leeftijd zijn eerste bedrijf op. Hij is uitgeroepen tot meest succesvolle jonge ondernemer van Nederland.

Contactinformatie voor journalisten en opdrachtgevers

E-mail: [email protected]
Telefoon: 020-20 50 555


Volg Danny op “sociale” media


Laatste posts