Zojuist werd bekend dat DNS-servers van Ziggo worden aangevallen waardoor naar schatting honderdduizenden aansluitingen niet normaal functioneren. De oplossing heel simpel: door de zogenaamde “DNS instellingen” op je computer, smartphone of tablet te vervangen kun je weer surfen.
Ga naar de instellingen van je internetverbinding, en vervang de ingestelde DNS-servers door een, twee of drie van de onderstaande adressen:
8.8.8.8
8.8.4.4
208.67.222.222
Windows
1. Start, Configuratiescherm, Netwerkverbindingen
2. Klik met je rechtermuisknop op de verbinding die je wilt wijzigen, kies Eigenschappen
3. Klik op Netwerk, Eigenschappen van de IPv4- of IPv6-verbinding.
4. Selecteer ‘de volgende DNS-serveradressen gebruiken’. Voer bij ‘Voorkeurs-DNS-server’ een van de bovenstaande dns-adressen in.
Mac OS
1. Systeemvoorkeuren, Netwerk
2. Selecteer de verbinding en klik dan op Geavanceerd
3. Voer onder het tabblad DNS de bovenstaande dns-servers in
Ziggo werkt aan een oplossing.
Wat is een DDoS-aanval?
Geef een reactie