Problemen door DDoS-aanval Ziggo verhelpen

Zojuist werd bekend dat DNS-servers van Ziggo worden aangevallen waardoor naar schatting honderdduizenden aansluitingen niet normaal functioneren. De oplossing heel simpel: door de zogenaamde “DNS instellingen” op je computer, smartphone of tablet te vervangen kun je weer surfen.

Ga naar de instellingen van je internetverbinding, en vervang de ingestelde DNS-servers door een, twee of drie van de onderstaande adressen:

8.8.8.8

8.8.4.4

208.67.222.222

Windows
1. Start, Configuratiescherm, Netwerkverbindingen
2. Klik met je rechtermuisknop op de verbinding die je wilt wijzigen, kies Eigenschappen
3. Klik op  Netwerk, Eigenschappen van de IPv4- of IPv6-verbinding.
4. Selecteer ‘de volgende DNS-serveradressen gebruiken’. Voer bij ‘Voorkeurs-DNS-server’ een van de bovenstaande dns-adressen in.

Mac OS
1. Systeemvoorkeuren, Netwerk
2. Selecteer de verbinding en klik dan op Geavanceerd
3. Voer onder het tabblad DNS de bovenstaande dns-servers in

Ziggo werkt aan een oplossing.

Wat is een DDoS-aanval?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *