Klantcontact met een veeleisende consument

Tijdens het Mediaan Amsterdam Event sprak Danny over de snelheid waarmee technologie het dagelijks leven verandert, nieuwe innovaties mogelijk maakt en vraagt om nieuwe managementvormen en systemen.

De wereld veranderd ontzettend snel. Computerchips worden elke twee jaar twee keer sneller, twee keer kleiner en twee keer goedkoper. Geavanceerde technologie is inmiddels gemeengoed geworden naar mate we ons steeds meer omringen met ‘slimme’ apparaten. Naast het feit dat deze technologieën veel van onze handelingen makkelijker maken, is ook ons gedrag onder invloed van technologie veranderd. Het internet biedt een platform voor consumenten om bedrijven te beoordelen en aan anderen aan- dan wel af te raden. Deze verschuiving van macht naar de consument heeft flinke voeten in de aarde, meent Danny.

Consumenten verwachten steeds meer van organisaties en bedrijven, vertelt hij. Nooit hadden bedrijven zo kort de tijd om de aandacht en goedkeuring van klanten te krijgen als nu. We verwachten dat bedrijven snel reageren op onze vragen, altijd beschikbaar zijn en dat bezorgingen op voor ons handige locaties en voor ons handige tijdstippen gedaan worden. Daarnaast willen we niet alleen dat de diensten die bedrijven leveren kwalitatief goed zijn, maar beoordelen we de hele ervaring van interactie met een bedrijf als we bepalen waar we een volgende keer mee in zee gaan.

De samenleving is aan ingrijpende veranderingen onderhevig en bedrijven moeten volgen, vindt Danny. Om relevant te blijven voor veeleisende consumenten zijn creatieve en innovatieve oplossingen nodig. Toch ziet hij nog steeds vaak bij grote bedrijven dat ouderwetse hiërarchieën en onlogisch verdeelde budgetten innovatie in de weg staan. Het is belangrijk, stelt hij, dat bedrijven met een leeg vel opnieuw hun organisatie inrichten met de kennis en mogelijkheden van nu in het achterhoofd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *