KLM wil graag duurzaam zijn (maar is het niet)

Het ziet er erg goed uit, het GreenPalm Sustainability-logo op het bakje dat je van KLM in de Economy Class krijgt tijdens je vlucht. Wie kan nou tegen duurzaamheid zijn?! In het kartonnen bakje zit een plastic bakje water uit Turkije en een cakeje uit Spanje.

Wat? Ja.greenpalm-klm-water-duurzaam-2

Een bakje water uit Turkije en een cakeje uit Spanje. En nee, dit was geen vlucht van Istanbul naar Barcelona. Dit gebeurt aan boord van iedere vlucht.

Het water smaakt heerlijk zuiver en het cakeje is ook prima te doen, maar wat is er duurzaam aan water en eten transporteren van Turkije en Spanje naar Nederland om ze vervolgens daar aan boord van een vliegtuig te laden? Helemaal niks.

Althans, het hangt er vanaf over welk soort duurzaamheid je hebt. Goed voor de natuur is dit natuurlijk niet, maar voor de portemonnee van Air France-KLM vermoedelijk wel. Het ziet er naar uit dat ze buitenlandse leveranciers gevonden hebben die voor een lagere prijs kunnen leveren dan Nederlandse aanbieders. Anders zijn ze én dief van de natuur, én van hun portemonnee. Die combinatie kan ik me dus niet voorstellen.

KLM, doe jezelf en je passagiers een plezier: haal het GreenPalm Sustainability logo van de verpakking. Of misschien nog beter: serveer heerlijk versgetapt Haarlemmermeersch leidingwater. En ook het brood en cake dat in Nederland geproduceerd wordt lijkt me hartstikke in orde.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Danny Mekić.

Welkom op de persoonlijke website van technologie- en innovatie-expert Danny Mekić (38). Danny helpt toonaangevende organisaties zichzelf opnieuw uit te vinden.

Dat doet hij door organisaties te helpen een visie op de wereld van morgen te ontwerpen, effectieve innovatiestrategieën te implementeren en met succes technologie te gebruiken om vernieuwende producten, diensten, klantervaringen en manieren van werken te ontwikkelen.

Spreker

Hij is daarnaast een van de meestgevraagde sprekers van Europa over innovatie, technologie en klantgericht ondernemerschap. Danny richtte op 15-jarige leeftijd zijn eerste bedrijf op. Hij is uitgeroepen tot meest succesvolle jonge ondernemer van Nederland.

Contactinformatie voor journalisten en opdrachtgevers

E-mail: [email protected]
Telefoon: 020-20 50 555


Volg Danny op “sociale” media


Laatste posts