Het spijt me oprecht, maar het lukt me niet om positieve klantervaringen te krijgen met XS4ALL – en dat terwijl mijn bedrijf een redelijk grote afnemer is van haar producten en diensten. Binnen een jaar tijd zullen wereldwijd de IPv4-adressen uitgeput raken, en daarom is het van groot belang dat providers vroegtijdig klaar zijn om volledig over te stappen op IPv6. Wij bij Domeinbalie.nl zijn in een vergevorderd stadium met de voorbereidingen en verzoeken momenteel medewerking aan onze netwerkleveranciers.
XS4ALL is één van die leveranciers. Collega Arnoud heeft een spannende mailwisseling achter de rug waar uit is gekomen dat XS4ALL niet weet wanneer ze klaar zullen zijn om IPv6 te gaan ondersteunen. Tijd voor mij om verantwoordelijkheid te nemen en zelf contact te zoeken met XS4ALL.
De helpdesk van XS4ALL geeft per e-mail aan mij niet te kunnen helpen, en verwijst me door naar een andere afdeling. Ik kan mijn vraag daar opnieuw indienen en misschien kunnen zij me verder helpen. Na een korte reactie van mijn kant waarin ik – kort gezegd – aangeef dat ik niet van plan ben mee te doen aan een kat-en-muisspelletje of me van het kastje naar de muur te laten verwijzen, kreeg ik onderstaande reactie van de helpdeskmedewerker. Hoewel erg open en eerlijk, natuurlijk te beschamend voor woorden en haast niet te geloven.
Officieel ondersteunen we geen IPv6. Dat is het hele verhaal. wat we extra
doen is dus buiten onze servicepakketten om. Als eenvoudig Helpdesker heb
ik geen bevoegdheden om het manegement aan te sturen. ik heb slechts uit
te voeren helaas. Vandaar dat U beter zelf “hogerop” kunt gaan. Ik ben
slechts een radartje, evenals de andere Helpdeskmedewerkers.
Lekkere bedrijfscultuur daar bij de “beste internetprovider van Nederland”, ik schaam me dood.
Geef een reactie