• De bank van de toekomst is een open platform

    De bank van de toekomst is een open platform

    Er is een nieuw tijdperk aangebroken, stelde Danny Mekic’ aan het begin van zijn lezing voor HR specialisten van vijf van de grootste banken van Europa op 10 juni. De systemen die de bouwstenen vormen van onze huidige samenlevingen kregen hun vorm vanuit de industriële revolutie. Technologie heeft zich echter zo snel ontwikkeld dat systemen…

  • Klantloyaliteit verdwijnt; hoe behoud je je klant? 5 tips.

    Klantloyaliteit verdwijnt; hoe behoud je je klant? 5 tips.

    Een van de belangrijkste veranderingen in de hedendaagse markteconomie is dat klantloyaliteit sterk is afgenomen. Dit constateert ondernemer en innovatie-expert Danny Mekic’, gastdocent in de Nyenrode Masterclass Business Development: “Vroeger was loyaliteit een excuus om niet elke keer op zoek te hoeven gaan naar de beste aanbieder met de laagste prijs. Dat zou heel tijdrovend zijn. Vandaag…

  • Ondernemers opgelet: niet online of offline, maar fastline is waar je voor de consument moet zijn

    Het Nederlandse straatbeeld is verwarrender dan ooit tevoren. Het zijn niet langer winkelketens als Schoenenreus, V&D, Polare en de Free Record Shop die we tegenkomen tijdens een dagje winkelen, maar winkels als Coolblue en Apple die tot voor kort alleen online te bezoeken waren. In de Amsterdamse Kalverstraat zijn de overblijfselen van V&D te zien:…

  • De overheid, social media en innovatie

    De overheid, social media en innovatie

    We staan aan de vooravond van een nieuw soort samenleving, vertelde Mekic’ op de Nyenrode Business University tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van he Rijksbrede Kennisnetwerk Social Media (RKS). Tijdens de industriële revolutie trokken steeds meer mensen naar steden. In die periode werden allerlei systemen opgezet, zoals pensioenregelingen, verzekeringen, onderwijs, kranten et cetera. Maar ook de “overheid”,…

  • KLM wil graag duurzaam zijn (maar is het niet)

    KLM wil graag duurzaam zijn (maar is het niet)

    Het ziet er erg goed uit, het GreenPalm Sustainability-logo op het bakje dat je van KLM in de Economy Class krijgt tijdens je vlucht. Wie kan nou tegen duurzaamheid zijn?! In het kartonnen bakje zit een plastic bakje water uit Turkije en een cakeje uit Spanje. Wat? Ja. Een bakje water uit Turkije en een…

  • HelloFresh = vies?

    HelloFresh = vies?

    Vind je vis vies? HelloFresh. Ofzo. Ja, ik kan er ook niet veel anders van maken. Want op dit moment hangt het hele land vol met billboards van de bekende foodbox-bezorgservice HelloFresh. En wat doen ze om ons, het gewone volk, te overtuigen van het gemak van hun dienst? Juist, ze vragen naar wat we vies…