• Nieuwe wetten bedreigen digitale vestigingsklimaat

    Nieuwe wetten bedreigen digitale vestigingsklimaat

    In tegenstelling tot wat kabinet ons wil laten geloven is noodzaak en effectiviteit van wetsvoorstellen over internet ver te zoeken, schrijven Danny Mekić, jurist en technologiedeskundige, en Kees Verhoeven, D66-Kamerlid en woordvoerder ICT & Privacy. ICT en internet zijn inmiddels volledig verweven met vrijwel elk bedrijfsproces en zijn daarmee cruciaal geworden voor de concurrentiepositie van…

  • Waarom KLM’s reviews nergens op slaan, en ze er toch zijn

    Waarom KLM’s reviews nergens op slaan, en ze er toch zijn

    KLM is paradoxaal: de luchtvaartmaatschappij is tegenwoordig duurder dan Emirates, bekend van de nieuwe vliegtuigen en uitstekende service, maar gaat wat service betreft richting Easyjet en Ryanair. Zo moet je sinds een tijdje betalen voor het kiezen van een stoel en inchecken van ruimbagage. Zie hier een luchtvaartmaatschappij die rare sprongen maakt om de winstgevendheid…

  • Waarom ik niet meer boek via Booking.com en jij dat ook niet meer zou moeten doen

    Waarom ik niet meer boek via Booking.com en jij dat ook niet meer zou moeten doen

    Ga je deze zomer op vakantie en wil je een hotel of appartement boeken? Doe dit dan niet via sites als Booking.com. Als je direct boekt bij een hotel of appartement kun je meestal 10-30% korting vragen! Dat is het geld dat ze anders aan Booking.com hadden betaald. In sommige landen heeft Booking.com de afspraak…

  • ANWB’s Big Brother-verzekering is een ontzettend slecht idee

    ANWB’s Big Brother-verzekering is een ontzettend slecht idee

    Hoe kun je als autoverzekeraar nog geld verdienen als zelfrijdende auto’s straks geen schade meer zullen veroorzaken? Het antwoord is simpel en eng: door zoveel mogelijk privé-informatie te verzamelen over je klanten. Google doet het al jaren met succes en de waarde van hun aandelen is alleen maar gestegen. ‘Data’ is de nieuwe olie. Achmea probeerde…

  • ‘De ad-blocker komt als geschenk uit de hemel’

    ‘De ad-blocker komt als geschenk uit de hemel’

    ‘We zijn in een tijdperk aanbeland waarin steeds meer standaardproducten overbodig worden. Marketeers moeten zich ernstig afvragen: is mijn product überhaupt nog relevant? De uitdaging is: hoe verras je de individuele klant nog echt?’ Voeling houden met de klant ‘Mensen zijn zo individualistisch geworden, dat je klanten steeds minder als groep kunt aanspreken. Je kunt…

  • Verdringen Spotify en Netflix de bioscoop, bibliotheek en concertzaal?

    Verdringen Spotify en Netflix de bioscoop, bibliotheek en concertzaal?

    De wereld van on-demand en streamingsdiensten groeit explosief. Streamingsdiensten zoals Spotify en Netflix maken het mogelijk om tegen betaling films, series en muziek online te bekijken en beluisteren. De razendsnelle ontwikkelingen op digitaal gebied zullen de bioscoop, bibliotheek en de concertzaal echter niet vervangen. Dat denkt multidisciplinaire technologie-expert en ondernemer Danny Mekić. “Terwijl we steeds vaker zijn…