• Dropbox verwijderde niet echt jouw ‘verwijderde’ bestanden

    Dropbox verwijderde niet echt jouw ‘verwijderde’ bestanden

    Veel Nederlanders maken gebruik opslagdiensten zoals Dropbox. Deze diensten bewaren bestanden in ‘de cloud,’ een supercomputer die ergens staat waar alle gebruikers toegang toe hebben. Zij kunnen op ieder gewenst moment hun bestanden opvragen. Wanneer een gebruiker bestanden verwijdert, zet Dropbox ze 30 dagen apart alvorens de bestanden permanent te vernietigen. Onlangs bleek hier echter…

  • Lezing: Banken, jongeren(marketing) en plezier maken

    Lezing: Banken, jongeren(marketing) en plezier maken

    Banken hebben een flinke kluif aan de groep jongeren tussen de 15-30 jaar. Hoe zorgen ze dat ze relevant blijven voor deze groep en wat moeten banken daarvoor ondernemen? De wereldbevolking is in 150 jaar tijd gegroeid van één naar zeven miljard mensen en er leven meer generaties naast elkaar dan ooit tevoren. Als we…

  • Lezing: Big Data helpt je de klant centraal te stellen

    Lezing: Big Data helpt je de klant centraal te stellen

    Er zijn drie scenario’s wanneer klanten een vraag hebben. 1: De klant weet wat hij nodig heeft. 2: De klant weet wat hij niet nodig heeft. 3: De klant weet niet wat hij nodig heeft. Dit laatste is waarschijnlijk het geval op de huidige markt van data-analyse oplossingen. Tussen ons huidige gebruik van beschikbare datatechnologie en de…

  • Ontwerpen van huizen en kantoren maar ook verkoop, verhuur en beheer: innovatie in vastgoed

    Ontwerpen van huizen en kantoren maar ook verkoop, verhuur en beheer: innovatie in vastgoed

    “In de vastgoedwereld moet er gebouwd worden aan innovatie”, was de boodschap van Danny Mekić tijdens zijn lezing voor een grote Nederlandse partij in vastgoed, VB&T. Eerder was hij bij dezelfde organisatie te gast om met het topmanagement samen te werken aan innovatie in de vastgoedsector. Deze keer werd de lezing gegeven voor 200 medewerkers…

  • Wat kunnen we leren van Silicon Valley (Ondernemersklimaat) en Dubai (City Marketing)?

    Wat kunnen we leren van Silicon Valley (Ondernemersklimaat) en Dubai (City Marketing)?

    Het was de derde keer dat Danny uitgenodigd was voor een lezing bij Parkstad Limburg. Daar waar hij in 2013 en 2015 sprak over social media en ondernemerschap, stond deze keer de avond in het teken van het succes van Parkstad. Er zijn namelijk veel ontwikkelingen gaande binnen de regio, waaronder de komst van de…

  • Supercomputer als burgemeester van de Smart City: Hemel of Hel?

    Supercomputer als burgemeester van de Smart City: Hemel of Hel?

    Stel je een wereld voor zonder criminaliteit en zonder files. Een wereld waarin treinen altijd op tijd rijden en waarin armoede alleen nog maar bestaat in de geschiedenis. Er is geen lawaai, nooit afval op straat en je komt nooit meer thuis met hondenpoep onder je schoen. Welkom in de Smart City, de stad waarin…