-
·
Corporate innoveren, hoe innovatie wèl werkt
We zitten in de boardroom op de 43e verdieping. De koffiejuf maakt haar ronde en vraagt of we een handgemaakte latte macchiato gemaakt van Illy-bonen willen. Op het whiteboard staat in een statig handschrift een 9-cijferig bedrag geschreven. Zoveel winst heeft het bedrijf afgelopen jaar gemaakt, legt de CEO uit. Het is zijn wens om…
-
·
Dropbox verwijderde niet echt jouw ‘verwijderde’ bestanden
Veel Nederlanders maken gebruik opslagdiensten zoals Dropbox. Deze diensten bewaren bestanden in ‘de cloud,’ een supercomputer die ergens staat waar alle gebruikers toegang toe hebben. Zij kunnen op ieder gewenst moment hun bestanden opvragen. Wanneer een gebruiker bestanden verwijdert, zet Dropbox ze 30 dagen apart alvorens de bestanden permanent te vernietigen. Onlangs bleek hier echter…
-
·
Politiek: blijf van het internet af
Op 9 augustus deelde Danny Mekic op BNR zijn perspectief op recente politieke ontwikkelingen omtrent het Nederlandse internetklimaat. Het interview vond plaats naar aanleiding van een opiniestuk in het Financieele Dagblad dat hij samen met D66-Kamerlid Kees Verhoeven publiceerde. Als Nederland gaat rommelen met de openheid van het internet in ons land, dan zullen bedrijven…
-
·
Twee dagen offline per maand: écht alleen met je gedachten
Hoe zou het zijn, een dag zonder mobiele telefoon, computers en internet? Veel mensen kunnen deze vraag niet meer goed beantwoorden: we zijn inmiddels al zo lang, zo gewend geraakt aan de gemakken van de digitale wereld die ons wordt aangeboden via de simplificerende algoritmes van Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven. Onze smartphone en laptop zijn geen…
-
·
Pas op voor virussen, ondanks positieve cijfers
Nederlanders hebben vergeleken met andere Europeanen het minst last van computervirussen. Dat blijkt uit cijfers van statistiekbureau Eurostat. Maar dat betekent niet dat we relaxed achterover kunnen leunen. Nederland is een gewild doel voor internetcriminelen, waarschuwt security researcher Jornt van der Wiel. ,,Uitstekend nieuws”, reageert internetdeskundige Danny Mekic’. Hij ziet verschillende oorzaken voor de goede…
-
·
Waarom advertentiebedrijven adblockers aan zichzelf te danken hebben
Tien jaar geleden verliet ik mijn ouderlijk huis. Mijn eerste aanschaf was een nee-nee-sticker die ik met een grote glimlach op mijn brievenbus plakte. Wat is dat toch heerlijk, dacht ik, om zelf te kunnen bepalen hoeveel commerciële boodschappen in de vorm van oud papier op de deurmat valt en aan welke commerciële boodschappen ik…