Tag: kinderen

  • Lezing: Robots in het onderwijs?

    Lezing: Robots in het onderwijs?

    Op donderdag 6 oktober gaf Danny in Museum Aviodrome in Lelystad een lezing voor docenten met een affiniteit voor ICT, in een oude hangar op een evenement georganiseerd door It’s Learning. Het thema van zijn lezing was ‘Robots voor de klas?’. Hij vertelde hoe technologie toegepast kan worden in het onderwijs en hoe daarmee gevarieerd kan…

  • Technologie in het onderwijs: nooit een doel op zich

    Technologie in het onderwijs: nooit een doel op zich

    In Heemskerk waren op de avond van 23 mei alle blikken gericht op de toekomst van het onderwijs. Danny Mekic’ gaf in zijn lezing voor onderwijsstichting Fedra zijn visie op het onderwijs in Nederland. De snelheid waarmee technologie zich ontwikkeld heeft en onze levens binnengedrongen is zorgt voor interessante nieuwe mogelijkheden, maar ook valkuilen, waarschuwde…

  • Wil je in mijn startup investeren? #1

    Wil je in mijn startup investeren? #1

    Wil je in mijn bedrijf investeren? Nee, is meestal mijn antwoord. Iedere investeerder is naar iets anders op zoek in een potentiële investering. Als je met je eigen geld investeert, ben je misschien wat minder risico-zoekend dan wanneer je investeert met geld van anderen. Zelf investeer ik liever met mijn kennis, netwerk en een klein aanvullend…

  • Onderwijs: ‘Breng leerlingen de liefde voor het leren bij’

    Onderwijs: ‘Breng leerlingen de liefde voor het leren bij’

    In zijn keynote tijdens Dé Onderwijsdagen neemt Danny Mekić je mee op reis naar een toekomst waar het onderwijs en de moderne technologie elkaar vinden en versterken. Hier licht hij vast een tipje van de sluier op. “Na de industrialisatie en de globalisering begeven we ons inmiddels in een nieuw soort samenleving, waarbij de nieuwe…

  • Kinderen moeten helemaal niet (alleen) leren programmeren

    Kinderen moeten helemaal niet (alleen) leren programmeren

    Wat is de taak van het onderwijs? Kinderen voorbereiden op een zelfstandig leven in de wereld van morgen. Maar wat moeten onderwijsmakers doen als de wereld zo snel evolueert, dat zelfs de meest gewaardeerde wetenschappers en visionairs geen zinnig woord kunnen zeggen over hoe die wereld er uit komt te zien? Programmeren, dat is nu het…

  • Het internet weet steeds meer en vergeet steeds minder

    Het internet weet steeds meer en vergeet steeds minder

    De recente uitspraak van het Europese Hof van Justitie houdt de gemoederen flink bezig. Stel: Google toont onjuiste of irrelevante informatie bij het zoeken naar je naam, dan kun je dankzij deze uitspraak Google verzoeken om de irrelevante pagina’s niet langer te tonen — maar alléén wanneer een zoekopdracht daadwerkelijk jouw naam bevat. De pagina’s…